Programul european Erasmus+

Suntem partenerul principal al Fundaţiei „Fáy András ” în cadrul programului Uniunii Europene, Erasmus+. Acesta își propune să contribuie la dezvoltarea competențelor și angajabilității (capacității de inserție profesională) prin oferirea unor oportunități de educație, formare și activități de tineret sau sport.

Conform rezultatelor celei mai recente analize sociologice conduse de echipa Fundației „Fáy András„, tinerii se raportează la viața cotidiană doar în momentul prezent, fără să își stabilească obiective pentru viitor și evită să ia decizii care atrag după sine riscuri sau situații incerte. În consecință, reprezentanții tinerei generații întâmpină probleme pe piața europeană a muncii în ceea ce privește creșterea și dezvoltarea lor profesională. Luând în calcul acest context și în concordanță cu strategia Europa 2020 de a reduce rata abandonului școlar și încurajarea participării tinerilor pe piața muncii, programul OK Center va furniza soluții pe termen mediu prin care cei mici și tinerii adulți vor identifica ce tip de carieră li se potrivește în concordanță cu personalitatea, competențele și preferințele personale.

Metodologia propusă este dezvoltată conform moto-ului „potrivirea cu locul de muncă ales este vitală pentru productivitate și satisfacție personală” („Job fit is the basis for both productivity and personal satisfaction”). 

Pentru a asigura un act educațional potrivit nevoilor tinerei generații, echipa proiectului va implementa o metodologie bazată pe o abordare inductivă în regiunile și ţările alese. Potrivit datelor furnizate de Eurostat, în ultimii 5 ani, procentul celor tineri care nu beneficiază de un loc de muncă sau o formă de educație ori training a crescut de la 13% la 16%. În mod similar, numărul celor excluși social a crescut în mod drastic.

Puteţi citi mai multe detalii despre proiect, obiectivele şi rezultatele acestuia, în următoarea prezentare de tip rezumat aici.

In perioada octombrie–decembrie 2015, echipa Fundatiei a condus o cercetare la nivel național privind experienţa şi aşteptările legate de piaţa muncii în rândul tinerilor din România. Potrivit studiului, tinerii români cu vârste între 14 și 19 ani sunt încrezători în forțele proprii și consideră că fac pași concreți în direcția alegerii carierei, dar au nevoie de consultanță profesională. Mai multe detalii despre rezultatele cercetarii, puteti citi aici.

Fondul „Bethlen Gábor” din Ungaria

logo-bg

În 2015, împreună cu OTP Consulting România am câştigat un grant educaţional în valoare de 5400 de euro, în urma accesării Fondului „Bethlen Gábor” din Ungaria. Până la finalul anului, proiectul câștigător urmărește îndeplinirea a trei obiective: organizarea unei tabere educaţionale, realizarea unei cercetări privind nevoia tinerilor de a dobândi cunoştinţe financiare și crearea unui cadru strategic de planificare și de management pentru Fundație, în următorii 2 ani.

Activităţile finanţate în cadrul acestui proiect sunt structurate astfel:

1. Tabăra “Educăm pentru viitor”

La finalul lunii noiembrie, am organizat la Sovata prima tabără gratuită din istoria Fundaţiei noastre. Participanţii au fost din rândul echipelor clasate pe primele locuri la concursul penzidomar, organizat în aceeaşi lună, la Miercurea Ciuc.

2. Cercetarea

Ne propunem să strângem informații relevante de la peste 100 de liceeni, cu privire la subiectele de interes pentru ei, precum și să măsurăm nivelul de conștientizare a importanţei educaţiei financiare și economice, în general. Printre respondenţi se vor număra inclusiv participanţii din tabără.

3. Cadrul strategic de dezvoltare

Ne dorim sa îmbunătăţim şi să diversificăm instrumentele de comunicare ale Fundației. Crearea acestui cadru va servi ca fundament pentru pregătirea unor proiecte și acțiuni viitoare și va oferi posibilitatea scalării rezultatelor proiectului.

4. Platforma website

Ne dorim să avem o comunicare constantă cu toţi stakeholderii noştri. Asadar, am dezvoltat această platformă prietenoasă şi atrăgătoare, cu o grafică modernă, care să ne prezinte echipa şi activităţile, testimonialele şi feed-back-urile de la parteneri, tineri şi cadre didactice.